@Arjan E. , en de rest natuurlijk.
Als eerste hoop ik voor jou dat de smaak weer terug komt tzt, beterschap.
Maar ik plan het eten altijd wat langer van te voren, dit vanwege mijn inclomplete dwarsleasi, lang staan
en zitten gaat bijna niet meer.
Dus ik ben vaak 2 of meer dagen bezig met het bereiden.
Bij veel dingen komt dat de smaak ten goede, bijvoorbeeld koude schotel of Nasi smaakt de tweede dag bij mij altijd beter omdat de kruiden
beter ingetrokken zijn.
Ik heb al veel idëeen die ik wil gaan maken.
Voor/hoofd en na wordt 1 groot buffet.
Heel veel zoete dingen, zoals koeken, en bavaroise en mousse. [Ja ik weet het ik heb diabetes 2, maar je mag ook leven

]
Het warme gaat richting bladerdeeg en pizza hapjes, maar dan wel zo dat je het net niet in 1 keer kunt happen.
Deze kan ik ruim van te voren klaar maken, en ongebakken de diepvries in doen.
Ik heb bij Bouwhuis baktotaal al weer een aantal basisrecepten, en vormpjes voor de kerstkoekjes besteld.
Eieren gaat niet al te lang van te voren, maar heb er wel nodig, vooral het eiwit om schuimkoekjes te maken, die gevult worden met
botercreme [mokkasmaak] en afgewerkt met nougatine .
Ook bij de 40 rovers transparante kerstballen besteld, deze gaan gevuld worden met wijn of likeur, en boven op een wijnglas gezet.
In dat wijnglas gaan vruchten in, bijvoorbeeld cranberries of frambozen.
Onze overbuurman rijdt volgende week weer naar Duitsland om daar lekkere likeuren in te slaan, dat scheelt maar te veel met NL.
Ik kan zo nog wel een eind doorgaan, maar de recepten en de bereiding gaan nog volgen.