Aardappelschijven aan een spies.

Met heerlijk weer of bij de buitenkachel een lekkere Tomahawk bakken op houtskool.
Hoe doe jij het?
Plaats reactie
freggel1
Site Admin
Has thanked: 52 times
Been thanked: 140 times
Contacteer:

Aardappelschijven aan een spies.

Bericht door freggel1 »

Gisteren moederdag gevierd, eigenlijk een dag te laat, maar daar heeft het niet slechter om gesmaakt.

Ik had laatst iets gezien, aardappelschijven aan een spies, om en om gevult met ham, spek en kipfilet.

Ik heb als eerste iets kruimige ongeschilde aardappels 10 minuten gekookt.

Daarna in schijven gesneden en aan een spies gereigd met daartussen iedere keer een lapje vlees.

Nadat dit gedaan was heb ik een ovenschaal gepakt, daarin een laagje slaolie, op de bodem gesneden uien, champignons en snoeptomaatjes, over de spiesen kaas .

Daarna aluminiumfolie over de schaal, en de schaal op de bbq die op 200 graden was met gesloten deksel een half uur laten garen.

Daarna het vlees gebakken, en smullen maar.
Afbeelding
Bon Apetit Eet Smakelijk Enjoy Youre Meal
freggel1
Site Admin
Has thanked: 52 times
Been thanked: 140 times
Contacteer:

Re: Aardappelschijven aan een spies.

Bericht door freggel1 »

Vandaag dit gerecht weer een keer klaargemaakt maar nu met vastkokende aardappels.

De groentemix was ook anders, groffe ovengroentes.
De aardappels gekookt en daarna in dikke stukken gesneden en aan een spies van 30cm geregen met daar tussen hamplakjes, kip en speklapjes.

De bodem ingesmeerd met slaolie, en bedekt met de ovengroenten, champignons, knoflook, spaanse peper.

De spiezen op deze mix gelegd en daarover, uien, spaanse peper en kaas.

Daarna aluminium folie over de schaal en 30 minuten op de bbq latern garen met de buitenste pitten met een gesloten deksel op 200 graden.

Daarna een beenham honingmosterd op de plaat, en ongeveer 10 minuten daarna 2 bieftstukken.

Mooi medium gebakken en in plakken gesneden.

Alles in de grote schaal, en smullen maar.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bon Apetit Eet Smakelijk Enjoy Youre Meal
Plaats reactie