Airfryer KitchenBrothers KB765

Plaats hier leuke dingen, zoals een mop van de dag, of ander leuk nieuws.
the matrix
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Airfryer KitchenBrothers KB765

Bericht door the matrix »

Aviko cruncy OVENFRITES gaat perfect hier, maar gooi de airfryer niet stampvol want dat gaat mislukken. Wij zijn met zijn 2-tjes en een portie van 375 gram (1/2 zak) op 200 graden.

Hoe, airfryer er in 2 classics Mora kroketten erin. Niet voorverwarmen Op 200 graden en na 6 minuten de patat erbij.

In jouw dubbele airfryer Voorverwarmen op 200 en dan patat in de ene en kroketten in de andere bak

Wat ook wel de patat krokanter wil maken is de bevroren patat mengen met ietsje olie. Baktijd afh van airfryer 10-14 minuten.
the matrix
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Bericht door the matrix »

Aviko CRUNCY OVENFRITES.
Voorverwarmen 200° geen bomvolle bak , max 400gr 10-14 minuten.
Voor extra cruncy ietse olie over de bevroren patat sprayen goed schudden.

Ook 1 tot 2 keer schudden tijdens bakken
Black Tiger
Has thanked: 28 times
Been thanked: 21 times
Contacteer:

Bericht door Black Tiger »

Als je toch in de frietenpan wenst te bakken kun je voor de gezondere variant ook kiezen voor frituurolie of zelfs olijfolie. Best lekker alleen is laatstgenoemde erg duur tegenwoordig.

Mijn dochter kan bevestigen wat @the matrix zegt. Zij heeft bij haar ex vriend vaker friet uit de airfryer gegeten en die waren krokant.
Dat waren de Aviko Super Crunch oven friet. Misschien zijn die nog iets knapperiger dan de Crunchy wat @the matrix zegt, maar deze variant kun ej dus ook nog proberen dan.

Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd. Wel fricandellen en eigenlijk smaakten goedkope uit een paars doosje waar er 4 in zaten aardig goed.
Volgens mij oven fricandellen van Snackfan, zitten er nu 5 in een doosje van bij de Aldi.
Weet het niet meer 100% zeker. Had ze toen wel van Lidl of Aldi in een paars doosje van 4 stuks. :)

Ohja v.w.b. voorverwarmen, dat doe ik gewoon altijd. Een airfryer is immers niets anders dan een kleiner model heteluchtoven en die doe je ook overal voor voorverwarmen. Dus tenzij aangegeven dit niet te doen doe ik altijd voorverwarmen.
Colinda73
Has thanked: 97 times
Been thanked: 13 times

Bericht door Colinda73 »

Ik doe er echt van alles in.
Broodjes, eieren koken, groentes, omelet, quiche, vlees.
Spek bakken, heerlijk, dat zwoertje word dan lekker knapperig.
Slavinken, spek lekker knapperig en van binnen heerlijk mals.
Alles wat gepanneerd is zo een heerlijke knapperige korst en mals van binnen.
Beenhametje zo mals.
Kip, vleugeltjes pootjes in allerlij maten, kip valt van het bot af.
Allerlei soorten vis.
En van de week deed ik er tartaartjes in voor de eerste keer, daar stond ik echt van te kijken, nog nooit zulke lekkere malse tartaartjes gegeten.
Colinda73
Has thanked: 97 times
Been thanked: 13 times

Bericht door Colinda73 »

freggel1 schreef: 21 jan 2025, 10:42 Ik ben zelf nog niet tevreden over de airfryer.

Al diverse ovenfrites geprobeerd, dit weekend Aviko extra cruncy ovenfriet maar deze was na 30 minuten op 200 graden en meerdere keren schudden nog steeds niet krokant.

Dat is wel vreemd, ik heb met alle oven/airfryer frieten knapperige frieten binnen meestal 15 minuten, aviko, albert heijn of aldi merk etc maakt niet uit.
Ik heb een princess van 5.2 liter en doe daar dan 750 gram friet in.
Doe er 1 kilo in dan moet het wel iets langer maar meer dan 20 minuten nooit.
Inhoud airfyer en hoeveelheid friet kan bij jou dan het probleem zijn denk ik.
Arjan E.
Has thanked: 39 times
Been thanked: 27 times

Bericht door Arjan E. »

Mijn vrouw had vorige week een zak kreukelfrieten mee gegrist uit de winkel van Lamb Weston, die hadden we vroegah ook altijd, alleen had ik ze dus in mijn ouderwetse frikandellenvijver gegooid zoals ik gewend was.

Vond het al vreemd dat de friet net iets dunner was als de crunchy fries van Aviko die ik de vorige keer had.

Wat blijkt?: Lamb Weston is overgegaan op air fryer friet, en dus geen ouderwetse frituur friet meer.

Misschien dat dat dan iets is voor in je lucht friteuse @freggel1?

Ze kwamen uit de ouderwetse frituurpan bij mij, maar merkte gelijk dat doordat deze dunner waren, ze een stuk krokanter waren, zeg maar bijna hard🙈 hierdoor waren ze nu ineens bij mij een stuk minder lekker🤣
freggel1
Site Admin
Has thanked: 49 times
Been thanked: 117 times
Contacteer:

Bericht door freggel1 »

Ik moet echt nog leren om met die fryer om te gaan, kan wel overweg met een gewone oven, dus dat moet goed komen.
Bon Apetit Eet Smakelijk Enjoy Youre Meal
Black Tiger
Has thanked: 28 times
Been thanked: 21 times
Contacteer:

Bericht door Black Tiger »

Tja, beetje late reactie maar ik denk dat dit ook aan het merk/type airfryer ligt.
Ik heb eerder een goedkopere gehad, die had ik voor Kerst gekregen. Daar klopten de bereidingstijden die je voor andere airfryers ziet ook niet, moest e.e.a. veel langer en friet was ook niet goed te krijgen.

In de Philips die we later van iemand kregen lukte dat echter dus wel prima zoals boven vermeld.
Alleen kippenbillen (of die knotsen) moeten wel langer dan aangegeven wil je ze echt goed hebben van binnen, 2x 20 minuten of 1x20 en 1x15 minuten.

Mijn dochter heeft nu die wat ik dus cadeau had van haar en merkt ook het verschil met die en die van haar ex vriend. Diens Airfryer was ook een goedkope, maar toch zit daar ook weer verschil in. De tijden tussen wat ze altijd bij hem maakte, dus met dezelfde producten, en wat ze nu zelf thuis maakt met dit apparaat, verschillen en ook het eindresultaat is anders.

Dus tja... schijnt toch nogal wat verschil tussen die dingen te kunnen liggen.
Plaats reactie