1+1 gratis.

Suggesties en tips voor/over het forum en andere dingen waar je over wilt babbelen
Plaats reactie
freggel1
Site Admin
Has thanked: 93 times
Been thanked: 206 times
Contacteer:

1+1 gratis.

Bericht door freggel1 »

Wekelijks is er van alles 1+1 gratis in de supermarkt.

Ik stem daar ook regelmatig mijn weekmenu op af, de ene week Oosters of Italiaans, of gewoon Hollands.

Maar ik maak vaak mee dat de porties veel te groot zijn voor een gezin van 3 of 4.
Ook zijn er versprodukten die je niet lang kan bewaren, of in de diepvries kunt doen om nadien iets mee te koken.

Ik probeer dat soms af te stemmen met mijn buren, die zijn vaak later thuis en eten 'savonds tussen 7 en 8 even rap iets makkelijks
omdat ze weer vroeg in bed duiken.

Wat ik teveel heb, maak ik voor ons en hun klaar, anders verdwijnt er weer veel te veel goed eten in de kliko.

Alles is trouwens vaak niet zo goedkoop dan dat men het laat lijken, soms hebben ze over het huidige plaatje gewoon een nieuw plaatje gedaan
dat het in de aanbieding is, of er worden stiekum andere soortgelijke produkten tussen gezet of gelegd die helemaal niet in de aanbieding zijn.

Ik weet niet hoe jullie hier mee omgaan of wat jullie met die aanbiedingen doen?
Maar misschien hebben jullie verder nog tips oid.

Nou ga ik mijn 1+1 dagmenu ergens anders op dit forum plaatsen.
Bon Apetit Eet Smakelijk Enjoy Youre Meal
Arjan E.
Has thanked: 81 times
Been thanked: 62 times

Re: 1+1 gratis.

Bericht door Arjan E. »

Wij zijn maar met zijn tweetjes, en af en toe gooi ik wat bij de buren af als ik over heb.

Aankomende week is de prei in de aanbieding bij de AH, dus maken we zaterdag een grote pan soep, daar eten we vaak twee tot 3 dagen van.

Dit soort dingen doe ik wel vaker.

Bijvoorbeeld als de grote potten bruine bonen in de 1+1 gratis zijn, dan maak ik een grote pan chili con carne.

Is natuurlijk niet een mega besparing, maar ook kleine beetjes helpen, en op die manier stem ik mijn menu af.
Gouwepeer
Has thanked: 63 times
Been thanked: 57 times
Contacteer:

Bericht door Gouwepeer »

Bij de 1+1 gratis/2e halve prijs kijk ik altijd of ik daar wel iets aan heb. Is het iets wat langer houdbaar is (dan gelijk inslaan). Hoewel je niet alle groenten in kan vriezen kan je vaak wel het uiteindelijke gerecht in porties invriezen.
Arjan E.
Has thanked: 81 times
Been thanked: 62 times

Bericht door Arjan E. »

Gouwepeer schreef: 30 mar 2026, 21:37 Bij de 1+1 gratis/2e halve prijs kijk ik altijd of ik daar wel iets aan heb. Is het iets wat langer houdbaar is (dan gelijk inslaan). Hoewel je niet alle groenten in kan vriezen kan je vaak wel het uiteindelijke gerecht in porties invriezen.
In grote lijnen met je eens, alleen dat direct inslaan ben ik een beetje van afgestapt, tegenwoordig zoek ik ook heel gedegen uit of het niet toch goedkoper kan.

Voorbeeld: vorig jaar in de aanbieding, Nivea zonnebrandcrème 1+1 gratis, dus ik dacht, da’s handig voor op vakantie, dus ik twee aangeschaft.

Loop ik een week later in Duitsland in de drogist en vind daar exact dezelfde zonnebrandcrème, zelfde factor, inhoud, alles.

Hier niet in de aanbieding, maar 2 flessen in Duitsland die niet in de aanbieding waren, waren alsnog goedkoper als de 1+1 actie in Nederland.

Nederlanders zijn heel erg gevoelig voor de woorden korting en gratis, en daar wordt dan ook gretig op ingespeeld, echter heb ik ook wel eens het idee dat we gewoon in de ze*k worden genomen.

En natuurlijk is de BTW lager in Duitsland, maar een verschil van ruim 8 euro is echt niet alleen de lage btw.😉
Gouwepeer
Has thanked: 63 times
Been thanked: 57 times
Contacteer:

Bericht door Gouwepeer »

Arjan E. schreef: 02 apr 2026, 01:44 Loop ik een week later in Duitsland in de drogist en vind daar exact dezelfde zonnebrandcrème, zelfde factor, inhoud, alles.
Nu kom ik zelf nooit in Duitsland dus moet ik het helaas doen met de "aanbiedingen" van hier. Dat alles hier duurder is en de aanbiedingen eigenlijk de echte eerlijke prijzen zijn is wel iets waar ik mij van bewust ben. Zaken zoals zonnebrand koop ik ook graag tijdens een aanbieding (tegenwoordig pak ik daarbij het Kruitvat eigen merk in plaats van Nivea). Voor de koopjesjagers: ik zie nu dat de Zenova suncare Face sun cream SPF 50+ van Action als beste koop en als beste test is beoordeeld door de consumentenbond met een score van 8,1 (bevat wel parfum, dus wie daar overgevoelig voor is kan beter iets anders nemen).

Waarom hebben we het over zonnebrand op een "Heerlijke recepten" forum? Simpel, tijdens een BBQ moet je wel goed ingesmeerd zijn :D
Plaats reactie