verspakketten

Suggesties en tips voor/over het forum en andere dingen waar je over wilt babbelen
Plaats reactie
Gouwepeer
Has thanked: 58 times
Been thanked: 43 times
Contacteer:

verspakketten

Bericht door Gouwepeer »

Volgens mij heeft elke supermarkt tegenwoordig wel van die vers pakketten waarbij je hooguit enkele ingrediënten als optioneel toe moet voegen. Kopen jullie wel eens van die vers pakketten en waar letten jullie dan op? Zelf ben ik liefhebber van de GadoGado en de Nasi vers pakket van de AH. Ik let daarbij dan ook op de nutri-score die op het pakket staat vermeld.
Arjan E.
Has thanked: 63 times
Been thanked: 50 times

Re: verspakketten

Bericht door Arjan E. »

Ik koop eerlijk gezegd nooit van die pakketten, ik koop alles los, mede omdat ik dan exact kan bepalen wat ik in mijn gerecht wil hebben, maar ik begrijp wel goed dat hier vraag naar is, en ook behoefte er in.

Ik zal je ook proberen uit te leggen waar het bij mij mee begon.

Ik kocht vroeger nog wel eens een kant en klaar zakje soepgroenten, toen ze een keer niet voorradig waren besloot ik zelf alles los te kopen, en mijn grote voordeel daarvan was, dat ik de bloemkool er uit kon laten, want als ik iets niet lekker vindt in de soep, dan is het wel bloemkool.

Na het maken van de pan soep viel het mij vooral op dat de smaak van de groenten veel beter aanwezig was, en ik kon daarbij ook nog eens zelf bepalen hoe fijn of hoe grof ik alles zelf kon snijden.

Maar goed, om mezelf niet op mijn borst te kloppen heb ik mijn mening voor mezelf gehouden, totdat mijn vrouw vertelde dat ze de groenten veel beter vond smaken, en ik dus niet de enige daar in was.

Vanaf die tijd ben ik alles los gaan kopen, en nooit meer veranderd.

Nu snap ik ook wel dat soepgroenten niet te vergelijken zijn met een vers pakket, maar hetgeen wat voor mij nog steeds vergelijkbaar is, is dat ik zelf kan bepalen wat ik er in doe, en waarom zou ik gaan betalen voor dingen die ik toch niet in mijn gerecht stop?

Maar ik ben daar toch een beetje een rare in misschien, maar goed dan zij het maar zo😉
freggel1
Site Admin
Has thanked: 75 times
Been thanked: 191 times
Contacteer:

Bericht door freggel1 »

Ik koop regelmatig van die verspakketten, bijvoorbeeld de Erwtensoep en de tomatensoep.

Inderdaad zelf wat dingen naar eigen smaak toevoegen.
Ik doe bij de tomatensoep altijd op het laatst een pakje kookroom er bij, en dan is de soep om je
vingers er bij af te likken.
Bon Apetit Eet Smakelijk Enjoy Youre Meal
Roxmarie
Has thanked: 37 times
Been thanked: 7 times

Bericht door Roxmarie »

Ik kan ze nooit kopen, er zit bijna altijd ui in, en dat eet ik niet. Althans ik voeg het zelf niet toe aan mijn eten. ivm pds.
Ik koop de dingen dus ook los.
https://www.amusementknutselen.be/index.php
Arjan E.

Bericht door Arjan E. »

Roxmarie schreef: 19 nov 2025, 01:23 Ik kan ze nooit kopen, er zit bijna altijd ui in, en dat eet ik niet. Althans ik voeg het zelf niet toe aan mijn eten. ivm pds.
Ik koop de dingen dus ook los.
Ik heb dat ook, maar dan met koolsoorten, geen pds hier, wel ziekte van Crohn.

Toch naar als je door je aandoening beperkt wordt in wat je wel en niet kunt eten.😔
freggel1
Site Admin
Has thanked: 75 times
Been thanked: 191 times
Contacteer:

Bericht door freggel1 »

Ik moet eigenlijk ook veel dingen laten staan ivm diabetes.
Maar ik heb van die momenten dat ik het even loslaat, ondanks dat je van volkorenprodukten en koolhydraatarm ook lekkere dingen kunt maken.

Wat de verspakketten betreft, dit gebruik ik als basis, want de tomatensoep in een verspakket daar zit een grote ui en een wortel in en een stuk of 8 tomaten en verder buiten verse knoflook en wat verse kruiden veel te weinig in.
In pakket zitten ook maar 2 smaakmakers/boullionblokken in, maar dat is als je er een pan van 1½ of 2 liter soep van maakt veel te weinig, ik doe er nog een aantal blokjes en flink wat peper en andere kruiden bij voordat de tomatensoep smaakt zoals ik het wil.

Tevens het pureren van de tomaten met een staafmixer dat doe ik ook niet als de soep bijna klaar is, ik snijdt in de bolle kant van een tomaat met een scherp mes een kruisje en doe deze even in een pan kokend water, dit kan ook in de pan waar je doe soep in klaar gaat maken, en dan kun je het velletje van de tomaten makkelijk verwijderen, even in een blender of paseerzeef om de kleine pitjes er uit te zeven.

Ook zo bij het erwtensoeppakket daar zitten in mijn ogen veel te weinig spliterwten bij in verhouding met de andere groenten, ik doe er minimaal een pak spilterwten bij, en ook meer zout en peper.

Tot nu toe heb ik nog geen andere van die verspakketten geprobeerd, gewoon omdat ik meestal alles net als jullie vers en los haal in de winkel.
Bon Apetit Eet Smakelijk Enjoy Youre Meal
Arjan E.

Bericht door Arjan E. »

freggel1 schreef: 21 nov 2025, 20:05 Ik moet eigenlijk ook veel dingen laten staan ivm diabetes.
Die hebben ze mij “erbij” gegeven😒

Gelukkig wel voor twee weken de uitslag van mijn MRI gekregen waaruit is gebleken dat de K+⚓️ weg is gebleven, dit betekent dat ik voor nu van deze rotziekte verlost ben, en hoop dat dit zo mag blijven.😉

Ik heb vanavond iets gedaan wat ik normaal gesproken dus niet doe: ik heb een zakje erwtensoepgroente gebruikt voor in de bruine bonensoep, was even de makkelijke oplossing, dit omdat we alle kerstspullen aan het klaar zetten waren.

Je merkt toch dat het als het vers gesneden is lekkerder is.🤷🏼‍♂️
Roxmarie
Has thanked: 37 times
Been thanked: 7 times

Bericht door Roxmarie »

Arjan E. schreef: 22 nov 2025, 18:26
freggel1 schreef: 21 nov 2025, 20:05 Ik moet eigenlijk ook veel dingen laten staan ivm diabetes.
Die hebben ze mij “erbij” gegeven😒

Gelukkig wel voor twee weken de uitslag van mijn MRI gekregen waaruit is gebleken dat de K+⚓️ weg is gebleven, dit betekent dat ik voor nu van deze rotziekte verlost ben, en hoop dat dit zo mag blijven.😉
Dat is goed nieuws. Ik hoop dat het wegblijft en je weer van het leven kunt gaan genieten.
https://www.amusementknutselen.be/index.php
Plaats reactie