ijstijd

Lekker ijs bereiden, Italiaans of slagroomijs?
Plaats reactie
Gouwepeer
Has thanked: 46 times
Been thanked: 33 times
Contacteer:

ijstijd

Bericht door Gouwepeer »

Met deze zomerse temperaturen (de komende 2 dagen kunnen we 35+ gaan verwachten) zal er vermoedelijk veel ijs worden gegeten.
Wat is jullie favoriet op het gebied van ijs?
Zelf vind ik citroenijs verfrissend smaken. Vanille ijs met fruit en een toefje slagroom (ja,ja, ik weet dat dat slecht is :mrgreen: ) kan is dan zo nu en dan ook wel eens waarderen.
freggel1
Site Admin
Has thanked: 56 times
Been thanked: 143 times
Contacteer:

Re: ijstijd

Bericht door freggel1 »

Mijn favoriet is slagroomijs van Hertog.

Ondanks de warmte eten wij dit met fruit zoals zomerfruit.
Even koken in een pan en binden met Maizena. En een toef slagroom erbij.
Bon Apetit Eet Smakelijk Enjoy Youre Meal
Arjan E.
Has thanked: 43 times
Been thanked: 32 times

Bericht door Arjan E. »

Tja, ijs dat is iets wat ik weinig eet ivm de diabetes, maar als ik het doe, dan is het van een ijssalon.

Ligt er natuurlijk ook aan wat het aanbod is, en voor mij is het net waar ik op dat moment zin in heb.

Het lekkerste ijs wat ik heb gegeten is gianduia bij Giolitti in Rome, het is geen chocolade, ook geen Nutella, maar het zit er ergens tussenin.

Vroeger zat in Zandvoort ook een goede ijssalon genaamd Giraudi, daar was de combinatie van chocolade en hazelnoot echt goddelijk, maar helaas is de man met pensioen, en heeft zijn ijssalon gesloten.

In Hengelo zitten de ijssalons van Van de Poel, daar vindt ik het aardbeien ijs echt heerlijk.

En straks op vakantie in Samos weer ambachtelijk ijs welke de lokale bakker zelf maakt, aardbeien ijs is heerlijk, maar ook zijn pistache is erg goed.

En bij mij in Amersfoort zit Inssalon Roethof, deze heeft één smaak: roomijs, maar die ene smaak doen ze wel verdraaid goed, dat is vaak mijn go to.
Maxstar
Has thanked: 17 times
Been thanked: 44 times

Bericht door Maxstar »

Gouwepeer schreef: 30 jun 2025, 18:50Wat is jullie favoriet op het gebied van ijs?
Als 'snack' op een terrasje een Cornetto Classic.

Thuis ga ik voor puur roomijs die ik bij een lokale ijsboer a.k.a. patat/frietboer haal. En dan dikwijls met een vleugje Amaretto, Café Marakesh of een beetje Malibu.... :mrgreen:
Plaats reactie