Het verschil tussen goed en niet te vreten! Kwaliteit of kwantieteid?

Plaats hier leuke dingen, zoals een mop van de dag, of ander leuk nieuws.
Plaats reactie
freggel1
Site Admin
Has thanked: 49 times
Been thanked: 117 times
Contacteer:

Het verschil tussen goed en niet te vreten! Kwaliteit of kwantieteid?

Bericht door freggel1 »

Vandaag ons eerste terrasje gepakt, en gezellig met wat vrienden een paar drankjes op, de 1 bier of koffie , en ik Westmalle dubbel,
mijn favoriet.

Geen zin om eten te koken, en besloten om via een bezorgdienst genaamd Hebbes eten te bestellen bij een cafetaria hier in Zundert genaamd "Bonken en Burgers", die sinds kort de andere cafetaria overgenomen hebben.

Wij hadden daar goede verhalen over gehoord, dus ach we doen het.

Ik had een warmvleesschotel met ui en champignons en met friet en wat sauzen besteld, en de vrouw een hamburger.

Binnen een half uur geleverd, maar, jullie zullen het al wel raden, er is iets vergeten?

Ja dus, geen friet en de bestelde sauzen er bij.
Ik meteen gebeld over dit euvel, maar ik werd in de wacht gezet, intussen wordt mijn vlees koud, en heeft de vrouw haar hamburger op.

Na wat speurwerk aan de andere kant zag men idd dat er iets vergeten was, en ze wilde de friet nabezorgen, maar ik zei heel de schotel want het vlees is intussen koud!

Weer een half uur moeten wachten, en jahoor, de friet met de sauzen, en weer een lekkere portie vet vlees!

Intussen heb ik al weer honger...

Jammer dat je voor alles bij elkaar toch bijna €35,- moet betalen.
Bon Apetit Eet Smakelijk Enjoy Youre Meal
Colinda73
Has thanked: 97 times
Been thanked: 13 times

Re: Het verschil tussen goed en niet te vreten! Kwaliteit of kwantieeid?

Bericht door Colinda73 »

Ja dat is balen als het niet compleet is, dan krijgt het rustig samen eten een hele andere betekenins.
En goed dat je vraagt om een nieuwe schotel, hadden ze maar beter op moeten letten.
Maar ehh voor 35 euro naar een paar uur al weer honger dan heeft het niet echt goed gevuld.
Op het terras was het heel gezellig 😉
Black Tiger
Has thanked: 28 times
Been thanked: 21 times
Contacteer:

Bericht door Black Tiger »

Ja het is inderdaad vervelend als ze iets vergeten en dan is het inderdaad zaak dat wel alles even opnieuw komt tenzij het zowat meteen aangereikt kan worden.
Ik begrijp alleen niet echt goed wat dat met dat met de titel van kwaliteit en kwantiteit te maken heeft of goed en niet te vreten. De titel zet je dan wel op het verkeerde been. :roll:
Arjan E.
Has thanked: 39 times
Been thanked: 27 times

Bericht door Arjan E. »

Tja, misschien niet helemaal precies hetzelfde, maar ik stond vorig jaar ook even met mijn oren te klapperen.

Op Schiphol, een vroege ochtendvlucht, dus, nachtje doorhalen.

Uiteindelijk komt dan het moment dat je je medicatie moet innemen, dus wij naar een koffietentje toe. Ik heb zelf twee flesjes drinken gepakt, en twee saucijzenbroodjes, en loop daarmee naar de kassa. Ik wil contactloos betalen met mijn telefoon, en ik hoor maar geen bevestigingstoon. Dus ik kijk naar de caissière. En die zegt letterlijk met een stalen gezicht dat ik eerst een keuze moest maken.

Ik dacht wat is dit dan?

Ik moest de keuze maken hoeveel fooi ik wilde geven!😳

Ik heb letterlijk alles zelf gepakt, ze heeft het alleen aangeslagen op de kassa!

Ik ben echt geen krent, en mensen kunnen als ze een goede service verlenen best fooi krijgen. In dit geval had dat geweest als ik plaats had genomen er iemand aan mijn tafel komt vragen wat ik wil bestellen, en het daarna komt brengen met een vriendelijk gezicht.

Ik vond dit zo iets raars. Totdat ik uiteindelijk op de bon keek waar ik die bijna 20 euro nou aan uit had gegeven, en bovenaan de bon ineens Starbucks zag staan. Dat was voorheen niet zo.

En dan snap je ook gelijk waar het fooiensysteem ineens vandaan komt, Starbucks is Amerikaans, en in Amerika hebben serveersters een heel laag basis salaris welke ze kunnen aanvullen met de fooi die ze krijgen.

In Nederland heeft men een veel hoger basis salaris dus hoeven ze ook niet alles uit de kast te trekken om extra fooi te ontvangen. Ook wordt het hier vaak verdeeld onder het personeel.

Doe je dit digitaal, dan heeft het personeel totaal geen overzicht van wat er aan fooi binnen komt, en zou er mogelijk een gedeelte in de zak van de eigenaar kunnen belanden.

Laten ze dit soort fratsen lekker in Amerika houden, ik geef fooi wanneer ik dat wil, en het moet me zeker niet opgedrongen worden, en al helemaal niet als het self service is.
freggel1
Site Admin
Contacteer:

Re: Het verschil tussen goed en niet te vreten! Kwaliteit of kwantieteid?

Bericht door freggel1 »

Wat ik kwaliteit of kwantiteit bedoel @Black Tiger, is dat ik denk dat men meer kijkt hoe men zoveel mogelijk kan verdienen op hetgeen wat hun verkopen, en dan vergeten te kijken naar de kwaliteit.
Black Tiger
Has thanked: 28 times
Been thanked: 21 times
Contacteer:

Bericht door Black Tiger »

Hartstikke gek. Kon je ook aangeven 0 fooi?
Ik ga ook niet mee in dat idiote systeem en ga zeker geen fooi geven als je ook nog via een zelfscankassa moet, doei.
In restaurants waar fooi verplicht is ga ik ook niet. Net als jij geef ik best graag wat fooi, maar dat is dan naar gelang de smaak en service en niet omdat het zou moeten.

@freggel1 dat deel begreep ik nog wel maar dat "goed en niet te vreten" past niet echt in het verhaal, vandaar mijn verwondering hierover.
Arjan E.
Has thanked: 39 times
Been thanked: 27 times

Bericht door Arjan E. »

Black Tiger schreef: 10 mar 2025, 14:01
Hartstikke gek. Kon je ook aangeven 0 fooi?
Ik ga ook niet mee in dat idiote systeem en ga zeker geen fooi geven als je ook nog via een zelfscankassa moet, doei.
In restaurants waar fooi verplicht is ga ik ook niet. Net als jij geef ik best graag wat fooi, maar dat is dan naar gelang de smaak en service en niet omdat het zou moeten.

@freggel1 dat deel begreep ik nog wel maar dat "goed en niet te vreten" past niet echt in het verhaal, vandaar mijn verwondering hierover.
Jep, je kon ook aangeven 0 fooi, en dat heb ik ook gedaan, en ook luid en duidelijk laten weten aan de caissière, heb ook gezegd dat ik al het werk zelf al gedaan had.

En precies zoals je aangeeft, als je lekker gegeten hebt, de sfeer is goed en de bediening was top, krijgen ze echt wel fooi, maar zeker niet op deze manier.

Het “fooi geven” is op deze manier aan het scheef groeien, want je hebt ook nog altijd mensen die zich opgelaten voelen als het ze gevraagd word, en daarom niet niets kunnen geven.

Gelukkig ben ik de schaamte wat dat betreft allang voorbij, wie zijn mond niet open trekt, trekt zijn portemonnee open😉
freggel1
Site Admin
Contacteer:

Bericht door freggel1 »

Fooi geven daar doe ik allang niet meer aan.

En wat de topictitel betreft, misschien verkeerd verwoord, ik was er gisteren gewoon even klaar mee.

Maar ik zou zo'n gerecht helemaal anders klaarmaken.

Alles apart, en niet de uien en champignons al bij het vlees, ook de satesaus bij de friet, niet ertussen.
Plaats reactie